Kwink

Op de Troubadour wordt gewerkt met de Kwink. Kwink is een methode voor het aanleren van sociale en emotionele vaardigheden, daarnaast komen ook burgerschap en mediawijsheid aan bod. Kwink is volledig online lesmateriaal en bedoeld voor groep 1 t/m 8. Met behulp van Kwink leert uw kind belangrijke lessen voor het leven. Het oefent hiermee zijn sociaal-emotionele vaardigheden. Daarvoor is een veilige groep van belang. Een groep waarin kinderen zichzelf kunnen zijn en waarin verstorend gedrag als pesten niet voorkomt.

Sociaal emotioneel leren is een taak voor school en thuis. Het gaat om het geluk en welzijn van de kinderen in en buiten de school. Kwink stimuleert ouders om ook thuis met sociaal emotioneel leren aan de slag te gaan. Dat kan oa met de kwink van de week en koelkast poster (van kwink). Deze poster krijgen de kinderen 4x per jaar mee naar huis, samen met het ouder nieuws. Op de koelkast poster staan speelse opdrachten, leuke gespreksvragen en aantrekkelijke tekeningen. U weet dan als ouder waar uw kind het op school over gehad heeft.

Op de site www.kwinkopschool.nl kunt u meer informatie vinden over de Methode Kwink, hier kunt u ook de koelkast poster, het ouder nieuws, filmpjes en liedjes terug vinden.